خدمتگزاران مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) اعم از مدیران، مسئولان، کارمندان و خدّام در مدارس و مؤسسات وابسته باایمان به اهداف والای مجموعه، آگاهانه خدمتگزاری در این مجتمع را انتخاب کرده و این توفیق الهی برای خدمت را شاکرند. توجه دارند كه در هر نقشی که هستند، داراي مسئوليت و تکلیف‌اند و در برابر خداوند متعال بايد پاسخگو باشند. امانت‌دار سرمایه‌های مادی و سرمايۀ جواني عدّه‌اي از پاک‌ترین بندگان خدا _ که متعلق به امام زمان (عج) است، _ هستند؛ بنابراین پيوسته امام عصر (عج) را حاضر و ناظر بر خود دانسته و به امور زير توجّه می‌‌كنند:

1. اخلاص و نیت خالص؛ باهدف زمینه‌سازی برای تربیت یاورانی برای امام زمان (عج) فعالیت میکند و حفظ نگاه ارزشی به کار و نیز پرهیز از روزمر‌گی و فراموشی هدف را از ضرورت‌های ارزشمندیِ کار خود می‌دانند.

2. تخلّق به اخلاق اسلامی؛ تلاش می‌کنند تا آراسته به اخلاق اسلامی باشند و احترام به طلاب و همکاران و تحمل انتقادات را سیره خود قرار دهند تا الگوي عملی اخلاق اسلامی برای طلاب باشند.

3. بهره‌وری از وقت؛ با توجّه به تعهد به انجام وظايف محوّله، از تضييع و اتلاف وقت و هرگونه اشتغال مُخلّ کار، همچون تماس‌هاي شخصي بي‌مورد، مذاكرات خصوصي و انجام كارهاي شخصي غیرمتعارف در محيط كار پرهيز می‌کنند و كارها را به‌سرعت و با دقّت كامل و در زمان خود پيگيري می‌نمايند. «الْمَسْئُولُ حُرٌّ حَتَّى يَعِد».

4. اهتمام و سخت‌کوشی؛ با تلاش و سخت‌کوشی خالصانه در انجام وظایف، میکوشند و توجّه دارند كه «لَا يُدْرَكُ الْحَقُّ إِلَّا بِالْجِد». همچنین با توجه به آموزه «إِذَا فَرَغْتَ فَانْصَب» از اوقات فراغت استفاده کرده و با فعالیت‌های تکمیلی و خلاقانه، کیفیت اجرای امور مدرسه را ارتقا می‌بخشند.

5. خلاقیت و نوآوري؛ همواره با انديشه در نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌های حيطۀ مسئوليتی خود به فكر اصلاح و ارتقا هستند و با ارائه طرح‌های كارآمد نقاط ضعف را اصلاح و خلأها را پر می‌کنند و يا با طرحي نو به دنبال خلّاقيّت و نوآوري هستند.

6. خيرخواهي و همسويي؛ بدون شک شرط موفّقيّت يك مجموعه همسويي فكري و عملی متصدیان آن مجموعه است. ازاین‌رو همواره از خيرخواهي و هم‌افزایی و انتقال نظرات سازنده نسبت به بخش‌هاي ديگر دريغ نمی‌كنند و درعین‌حال از تداخل امور و كارهاي موازي می‌پرهيزند.

7. آینده‌نگری و ارزيابي؛ با احاطه به برنامه‌ها و تكاليف محوّله و با پیش‌بینی كارهاي آينده و اخذ تصميمات لازم از زمان جلوتر حركت كرده و نيز در كارهاي انجام‌شده با بازبيني و با كشف نقاط قوت و ضعف، برای تكميل و تقويت برنامه‌های بعدي برنامه‌ریزی می‌نمايند.

8. اولویت‌بندی؛ با عنایت به فرمایش معصوم که «مَنِ اشْتَغَلَ بِغَيْرِ الْمُهِمِّ ضَيَّعَ الْأَهَمَّ» همواره به اهم رو می‌آورند و با توجه به مصالح کلی و مشورت با مسئول بالادست، در انجام امور اولویت‌بندی می‌کنند. اموری با درجه اهمیت بیشتر که انجام آن ثمرۀ زیادی دارد و اموری که اگر انجام نشود، به امور دیگر صدمه می‌زند را در اولویت قرار می‌دهند.

9. اتقان و مباشرت؛ با عنايت به آموزۀ «أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ أَحْمَزُهَا» در انجام كارها سهولت را ملاك تصمیم خود قرار نمی‌دهند و با توجه به آموزه «طُوبَى لِمَنْ صَنَعَ شَيْئاً وَ أَتْقَنَه» پيوسته به فكر اتقان و استحكام و محکم‌کاری در امور به شكل منطقي آن هستند. به این منظور حتی‌الامکان از كنترل امور از راه دور اجتناب نموده و با حضور مستقيم و اشراف كامل بر كارها، رشتۀ امور را به دست می‌گيرند.

10. برخورداری از سعۀ صدر؛ در موارد غفلت احتمالی طلاب از مشكلات ادارۀ مدرسه و مطالبات غیرمنطقی و خارج از حوصله و توان، سعۀ صدر داشته و با صبر و تحمّل خود را خدمتگزار طلاب می‌دانند.

11. حفظ نظم؛ با توجه به اهمیت تربیت عملی و الگو بودن برای طلاب، نظم را در شئون مختلف همچون رفت‌وآمد و حضور به‌موقع در مدرسه، انجام كارها در وقت مقرّر، نظم بخشیدن و زیباسازی محيط كار و... سرلوحۀ كار خود قرار می‌دهند.

12. حفاظت از بیت‌المال؛ در استفاده از امول مدرسه با احتیاطی وسواس گونه عمل نموده و به حفاظت از بیت‌المال اهمیت می‌دهند و توجه دارند كه اوقات حضورشان هم جزء بیت‌المال حساب مي‌شود.

13. شفافيت و هماهنگی با مدیر؛ با نظرات و پيشنهادات خود، خيرخواه مدير بالادست بوده و آنچه را كه دانستن آن در فرآيند تصميمات مدير مؤثر است به اطلاع وی می‌رسانند و با هماهنگی به‌موقع، مدير را در تصمیم‌گیری‌ها ياري می‌رسانند.